מרצים מדברים: ריאיון עם סיון לרר – קורס מבוא לדת הבהאית, האוניברסיטה העברית, ירושלים

תמונה: David Haslip

תוכלי לתת לנו מעט רקע על הקורס?

בקורס לומדים על ההיסטוריה של הדת הבהאית, החגים, הטקסים, לוח־שנה הבהאי ועל האישים שעיצבו את הדת הבהאית. מדובר בדת חדשה וקטנה יחסית, שנוסדה במאה ה־19 ופחות מוכרת בעולם.

ספרי על מטלת הכתיבה בוויקיפדיה. איך נולד הרעיון?

הרעיון נולד מתוך שתי בעיות. הראשונה היתה שנושא הדת הבהאית לא היה מספיק מפותח בוויקיפדיה – לא בעברית ואף לא באנגלית. היה חסר תוכן חופשי ומהימן. חשבתי שאם יש אנציקלופדיה חופשית וזמינה ואנשים משתמשים בה כמקור ראשון, כדאי שהמידע בה יהיה נכון. הבעיה השנייה היתה רמת הניסוח של הסטודנטים בבחינות, שהתבססה על "הקאת חומר" ולא היתה מספיק גבוהה לטעמי. חשבתי שעל ידי למידה פעילה, בה הסטודנטים יחפשו ויעלו ערכים – יהיה מעניין יותר גם להם וגם לי ואוכל באותה הזדמנות גם לעבוד אתם על מיומנויות כתיבה.

איך התנהל תהליך העבודה? האם קורס עם מטלת כתיבה בוויקיפדיה דומה לקורס אקדמי "רגיל"?

הכתיבה בוויקיפדיה אינה עבודת סטודנט רגילה שנשארת במגירה: אנשים יקראו את מה שכתבת. כדי לוודא שהסטודנטים מעלים ערכים כראוי, ביססתי את העבודה על בחירת נושא, כתיבת מתווה לראשי פרקים ובחירת שני מקורות לפחות. התהליך כלל גיבוש ערך, העלאתו לוויקיפדיה והמשך טיובו עד לגמר המשימה. נדרשו לתהליך גמישות והרבה משאבים, אבל הרגשתי שהסטודנטים לומדים ממנו באמת. הם שמחו מאוד על התוספת, שהפכה את הקורס לשלם יותר. הם רצו להתנסות בכתיבה, ואמרו שזו הייתה חוויה חדשה, מקורית ומעניינת.

האם הפרויקט עורר בך ובסטודנטים סיפוק?

במסגרת הפרויקט, הרחיבו וטייבו הסטודנטים 17 ערכים על הדת הבהאית. זו הייתה התנסות טובה ומספקת לסטודנטים ולי. במקום לימוד על ידי שינון, הייתה פה חוויית למידה שהעניקה כלים של מחקר, הזדמנות לכתוב משהו לעולם האמיתי, וגם הזדמנות לשפר מיומנויות כתיבה. בשנה הבאה אוכל לתת לסטודנטים החדשים הפניות לערכים האלה ולומר להם שאלה ערכים אמינים.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/eduwikimediaorg/public_html/wp-includes/functions.php on line 3786